Wan shang hao! - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu Wan shang hao! - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu

Wan shang hao!

Door: HannahinBeijing

Blijf op de hoogte en volg Hannah

17 Oktober 2011 | China, Beijing

Wan shang hao! (goedenavond!)

Mijn eerste week in Beijing zit er op, dus tijd voor een berichtje. Allereerst ontzettend bedankt voor alle leuke reacties vanuit Nederland, door het tijdsverschil heb ik bijna elke ochtend als ik wakker word een lieve boodschap om te lezen, heel fijn!

Als ik terugkijk op de eerste week ben ik stiekem best wel trots op mezelf, want waar ik vorige week nog heel erg zenuwachtig voor was (bijv. alleen met de metro naar school, tijdens spitsuur heb ik al echte duwers gezien én gevoeld) gaat me nu al gemakkelijk af. Natuurlijk zijn er nog steeds dingen waar ik me af en toe wat ongemakkelijk bij voel en een heleboel dingen blijven spannend, maar ik heb (nog) geen last van ernstige heimwee of eenzaamheid. Wat ook fijn is, is dat ik vandaag al twee keer ben uitgenodigd om eens wat af te spreken en aangeboden om me de stad te laten zien. Eerst door een duitse studente aan Easyou, die zelf al lange tijd Chinees studeert (in Duitsland) en het bijna vloeiend spreekt, en vanmiddag door een Vlaamse waarmee Nicolet en ik aan de praat raakten toen we in het Ritan-park (één van de vele stadsparken) zaten.

Donderdagmiddag zijn Nicolet en ik na de les naar een overdekte 'clothing market' geweest die Jerry ons had aangeraden, en er hing ontzettend veel dat ik leuk vond (en natuurlijk niet duur) Ik wacht alleen nog even met het kopen van kleding, omdat ik nog niks nodig heb. Tot nu toe heb ik naast lunch en toegangskaartjes alleen kleerhangers en een handdoek gekocht.

Vrijdag werden we door Tom (webdesigner bij Easyou en huisgenoot van Nicolet, spreekt geen Engels) & Jerry (het blijft grappig) uitgenodigd om mee te gaan lunchen in de buurt. Daarna moest ik naar huis om te laten registreren op het politiebureau, voor het verlengen van mijn visum. Uiteindelijk heeft James dat voor me gedaan omdat we moesten wachten op een telefoontje dat niet kwam, en ik had om 6 uur met Nicolet afgesproken om Peking Duck te gaan eten. Dat was een hele ervaring op zich, met lang wachten op blauwe plastic krukjes, onbeschoft personeel, en een verrassend lekkere eend. Binnenkort gaan we een andere eend proberen.

Ook afgelopen weekend moest ik vroeg op, want zaterdagochtend gingen we naar The Forbidden City. Het was prachtig weer, en er waren dan ook heel veel andere (chinese) toeristen. Het weer is na een beetje regen donderdagochtend helemaal opgeklaard met blauwe lucht, zon, maar wel een frisse wind. Helaas wordt de smog halverwege de week weer verwacht. Na het paleis zijn we naar het Beihan-park geslenterd en hebben daar aan het meer gezeten en 'de witte pagode' bezocht. Vanaf het park hebben we de rest van de middag een stuk door de stad gewandeld en langs de Drum&Bell towers gegaan. In dit deel zat het courtyard hotel waar papa mama elisabeth en ik twee jaar geleden hebben geslapen, en ik herkende een paar plekken, maar er werd ook flink gebouwd. Op de terugweg kwamen we langs een toeristisch straatje, Commercial Street, waar Nicolet wat souvenirs heeft gekocht, en ik Churros (Josephine, Churros in Beijing!) heb gegeten.

Zondag ben ik met Nicolet, Tom en Jerry naar The Great Wall geweest, waar we ongeveer 4 uur hebben gelopen. De foto's (die de komende dagen zullen volgen) vertellen de rest.

Ik vind het moeilijk om een beeld van het leven hier te geven, maar ik probeer toch in grote lijnen te vertellen hoe en waar ik mijn dagen spendeer, en wat ik allemaal zie. Komende week zal ik nog wat foto's toevoegen, zodat ik Beijing ook kan laten zien.

Liefs en groetjes, Hannah


  • 17 Oktober 2011 - 14:25

    Frank:

    Ha Lieverd, altijd weer leuk om je verhaal te lezen! wat zijn in godsnaam Churros? heb je die een paar weken geleden soms met Josephine in Londen gegeten? ik ben er ook trots op dat het je allemaal zo makkelijk af gaat. Trouwens, begrijp ik het nu goed dat leerlingen van asy You dezelfde school bezoeken? grappig is dat.
    Ik ben benieuwd naar je beschrijvingen van het leven in Beijing, die zul je ongetwijfeld na een paar weken wel gaan geven.
    Leuk trouwens dat je inmiddels ook andere nationaliteiten ontmoet behalve (pfff) Nederlandse studenten. spreek je dan Duits met een Duite en Vlaams met een Vlaamse :)?
    Ik spreek je gauw weer en anders schrijven we weer. Liefs XXXX

  • 17 Oktober 2011 - 17:02

    Annette:

    Hoi Hannah,

    Klinkt goed allemaal. Ik kijk elke dag even of er een berichtje van je is. Ja we volgen jou en hangen aan je lippen. Ik krijg ook zin om te gaan... Je bent straks een goede gids want dan heb jij al zoveel gezien. Knap van je hoe je je redt en fijn dat je vrienden maakt zodat je niet alleen in zo'n grote stad bent. Nu ik dit schrijf is het hier 19.00 en jij ligt dus al te slapen denk ik. Heb je morgen alvast weer een berichtje. Zo krijg je hopelijk geen last van heimwee.
    Lieve groetjes Annette (ook van Luit).

  • 17 Oktober 2011 - 18:41

    Hannah En Josephine:

    Hallo lieve Hannah,
    wij lagen hier stiekem wel een beetje in een deuk om jouw mooie verhalen over Ben & Jerry, haha. En ik (Josephine) ben zeer jaloers op de Churros (spaanse aardappelstokken die zeer lekker zijn met kaneelsuiker, graag gedaan Frank ;). Ik heb je smsje ontvangen en Hannah zit morgen klaar voor de skype. Nu is het natuurlijk maar de vraag of dat al om 11 uur is haha, maar ze blijft het volhouden. We missen je enorm en vervelen ons dood zonder onze Hannah. Nog een keer heel veel plezier, maar dat lukt wel zo te horen. We skypen snel :). xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx <3

  • 18 Oktober 2011 - 09:45

    Frank:

    Oh dié Churros, zeg dat dan! :) Maar veel erger: Ik was helemaal in de war omdat ik studenten van Easy You door elkaar haalde met die van EF......:) Toch leuk dat er meer studenten in beeld komen. maar weer :):):):):):

  • 18 Oktober 2011 - 10:26

    Yasmin:

    Schattiee! Wat leuk om je verhalen te lezen!
    xxxxx<3

  • 18 Oktober 2011 - 20:04

    Marianne En Jan:

    Wan shang hao Hannah.

    We genieten heel erg van jouw verhalen.
    Of we zelf weer in Beijing zijn.
    Fijn dat je al zoveel vrienden hebt om de stad mee
    te verkennen.
    Vind je het geen leuk idee om ons bij elk bericht van jou
    een nieuw woord te leren?
    Geniet van al je nieuwe ervaringen.

    Liefs zai jian.

  • 23 Oktober 2011 - 13:11

    Jos Rijsemus:

    Hallo Hannah, je schrijft op een leuke manier over je belevenissen in China en ik vind het leuk om te lezen dat het je goed gaat. Ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Hannah

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 38738

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

北京大学/Peking University

08 Oktober 2011 - 29 Juni 2012

Een taalreis met Study Travel

Landen bezocht: