"Je hebt zonnebrandcrème in je nekrimpel." - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu "Je hebt zonnebrandcrème in je nekrimpel." - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu

"Je hebt zonnebrandcrème in je nekrimpel."

Door: HannahinBeijing

Blijf op de hoogte en volg Hannah

14 Mei 2012 | China, Beijing

Dag trouwe lezers en lezeressen,

Ik heb nog geen twee weken geleden mijn laatste blog geschreven, maar omdat Josephine hier is schrijven we er nog een om onze avonturen te delen. Donderdag middag kwam Josephine aan in een heel warm Beijing, de lente is hier alweer voorbij, het is al echt zomer (we hebben zelfs pas een keer een lange broek aangehad).
De afgelopen anderhalve week hebben we rondgehuppeld als padvinders, en met kaart (Josephine dan, ik weet de weg meestal), fototoestel(voor mama!) en zonnebrandcrème bezienswaardigheden bekeken, in poncho’s op de muur gelopen, en door parken gestruind.
De eerste dag zijn we naar het Tian’anmen plein en de Verboden Stad gegaan, we hadden, zoals verwacht, veel bekijks, en werden vaak op de foto gezet. De meesten vroegen of ze met ons op de foto mochten, maar soms hadden ze hele tactieken om stiekem met ons op de foto te komen.
In het weekend hebben we veel tijd doorgebracht met Max, een schoolgenoot en zijn zus die ook op bezoek was. We hebben samen Chinees gelunchd, wat trouwens een van de weinige keren was, want verder hebben we vooral pizza, pasta, crêpes, en taartjes gegeten. Ook hebben we in een park gezeten en daar in de boomstammensplash verkoeling gezocht. ’s Avonds met andere schoolgenoten en vrienden Chinese dobbelspelletjes gespeeld. Zondag hebben we eerst uitgeslapen (door Josephine’s jetlag konden we gelukkig wat langer in bed blijven liggen), de Tempel van de Hemel bezocht, daar een bouwpakket van gekocht en in het park dat daarbij hoort gelegen en gelezen.
Verder hebben we het Olympisch stadion en Forest Park, de Lama Tempel, en het 798-art district bezocht. We zijn wezen waterfietsen op de Houhai, en voor 40 cent met de bus naar de Chinese Muur geweest.
We hebben veel gezien, gegeten, gelachen om onze eigen flauwe grappen (die stiekem echt heel leuk zijn) en het was heel fijn om na 7 maanden weer herenigd te zijn. Nu resten ons nog twee dagen om van het weer en elkaar te genieten.

De groeten en tot ziens,
Hannah en Josephine

  • 14 Mei 2012 - 08:23

    Frank:

    Dat ziet er gezellig uit!! Benieuwd wat Josephine van Beijing vindt. Kan niet wachten; nog een dag en een maand, dan zit ik in het vliegtuig...
    Neem je Josephine ook mee naar je sprotschool? By the way, ik heb de eerste 3 dagen gereserveerd in de Traditonal View Hotel. Afgelopen vrijdag dacht ik even mijn visum te regelen en kon onverrichter zaken weer terug omdat ze de regels hebben veranderd: ik moet een hoterelservering kunnen overleggen en een ticket. Anders nemen ze m'n aanvraag niet eens in behandeling...
    Binnenkort dus weer even een poging doen.
    Gisteren moederdag. Even met onze nieuwe Leonardo di Cabrio langs beide oma's geweest.
    Liefs, XXX

  • 14 Mei 2012 - 19:19

    Berthe En Ralph:

    Leuke foto's en een gezellig verhaal!! We zijn nog steeds supertrots op je dat je dit doet, echt geweldig!! Ook wel fijn als je weer terug komt hoor!!
    XXxxx

  • 15 Mei 2012 - 05:27

    Ingrid:

    Dacht al, hoorde zo weinig, het moet erg gezellig zijn daar
    Leuke foto's, heb je Josephine ook een beetje Chinees geleerd? We gaan het molgen holen
    Tot gauw in Nl !

  • 15 Mei 2012 - 19:03

    Annette:

    Leuke foto's en bekende plaatsen die jullie bezocht hebben. Ziet er gezellig uit. Het weer ook, het blijft hier maar koud en het regent veel. Wij hebben de korte broek nog niet aan gehad hoor en zelfs de zomerkleren liggen nog op zolder. Geniet er nog even van, lieve groetjes Annette

  • 17 Mei 2012 - 10:57

    Jacqueline:

    Hey Hannah,
    Volgens mij ging er net iets mis, te snel op return gedrukt :) Fijn dat jullie ook af en toe regen hebben, Frank doet niets anders dan roepen hoe warm het is in Beijing terwijl het hier regelmatig regent en koud is. :( Jammer voor Josephine alleen maar ik zie dat jullie ook in korte broek lopen dus misschien is dat voor jullie wel lekker. We schrijven misschien wel niet altijd terug maar we lezen wel heel geïnteresseerd je verhalen en je prachtige foto's. De heren hier zijn "druk" met hun eindexamen bezig, de eerste week is achter de rug. Allebei al vast geplaatst op de vervolgopleiding. We zijn benieuwd wat jij straks gaat doen wanneer je weer terug bent. Je ouders houden ons geregeld op de hoogte.
    Geniet nog van de tijd die daar doorbrengt ook samen met je vader.

    Heel veel groeten uit Almere en tot de volgende keer. Liefs

  • 20 Mei 2012 - 12:26

    Omal:

    hoi liefje weer even een reactie op je laatste blog Wat een onverwacht genoegen om weer zo snel van je te horen.
    wat een plezier zullen jullie gehad hebben samen en hoe stoer dat jij alles kon laten zien als een Pekingbewoner. Helaas is Josephine alweer naar huis.Een leuke tijd gaat altijd snel voorbij. Van het Westelijk front weinig nieuws op het moment,maar dat is meestal ook een goed teken.Als je nog niet zo veel zin hebt om weer je leuke leventje te verlaten is er behalve je familie wel een fijne trekpleister hoor Die fantastische Cabrio waar je denk ik gauw de blitz mee gaat maken dus nu snel rijlessen nemen denk ik.

    Ben ontzettend benieuwd hoe je Chinees praat als je thuiskomt Ken je in Amsterdam trouwens Chinese mensen waar je mee kunt praten ?
    Voor vandaag weer genoeg gebabbeld en heel veel liefs en een knuffel en geniet er nog zo veel mogelijk van
    P.S. De fotòs zijn heel erg leuk Liefs Oma L

  • 20 Mei 2012 - 12:40

    Johanni:

    Lieve Hannah,
    Geweldig, dat Josephine 2 weken bij je is geweest! De dagen zullen omgevlogen zijn, zeker als ik lees en op de foto's zie hoeveel jullie in die dagen hebben gedaan. Jouw aanvulling op het Chinese 'Gruppenbild' vind ik subliem. Aan de blikken van de Chinezen op straat meen ik te zien, dat ze jullie 'opgaan' in de kunst niet gewend zijn.
    In jouw fotoboek staan twee series van de muur: de eerste zonder toeristenmassa, bij de tweede kon je bijna over de hoofden van de toeristen lopen. Wat een verschil!
    Als je dit leest is Josephine al weer vertrokken. Op 8 juni is er een reünie voor jullie examenlichting. Ik hoop dat Josephine dan in A'dam is en komt. Dan kan ik de details over jullie weerzien uit eerste hand/mond horen. Ik verheug me er nu al op.
    Als het roostertechnisch nog haalbaar is, verwacht ik Elisabeth (+ klasgenoten) een paar lessen kennismaking met het Duits te geven. Maar misschien ben ik te optimistisch: sinds januari heeft de school geen roostermaker meer en Amarantis, de scholengroep waaronder ook Damstede valt, is door financieel wanbeleid in elkaar gestort. Schrik niet: Damstede als zodanig blijft bestaan maar het is momenteel wel een zooi. Na de zomer gaan we in een kleinere groep verder en gaat het geld van het ministerie direct naar de scholen. Dat is al een zeer essentiële verbetering! De docenten doen ondertussen nog steeds hun stinkende best.
    Een lichtpunt: Elisabeth en ik hebben beide (apart) op de Klassieke Avond gezongen. Zo leuk en goed dat je zus al dit jaar meedeed. Volgend jaar ben jij er toch wel bij, hé?! Als publiek dan wel te verstaan :)
    Lieve Hannah, veel plezier nog deze laatste maand en daarna met je vader. Als je terug bent neem ik je snel een keer mee voor een lekkere lunch. Oké?
    Dikke kus,
    Johanni

  • 21 Mei 2012 - 18:48

    Jeane Moree:

    hi Hannah,

    ik heb van je moeder het adres van je blog gekregen (we zijn collega's geweest en werken nu nog indirect samen); wat een leuke verhalen!

    Aangezien ik met mijn vriend en zoontje (dan 7 jr) in september op wereldreis ga en we in Beijing beginnen, vroeg ik mij af of je wat tips voor me hebt. Begrijp het helemaal als je hier geen tijd voor hebt hoor!

    geniet iig nog even het laatste staartje (met je vader straks, toch?!) en dank tot zover.

    Groet,
    Jeane


  • 24 Mei 2012 - 19:37

    JaMa:

    Lieve HAnnah,

    Net terug van een vakantie in Zeeland,
    Bijna net zo spannend als China, met onverstaanbare boertjes enzo.....
    Wat gezellig om met een vriendin rond
    te reizen, kan me voorstellen dat jullie heel veel lol hebben gehad.
    Het zit er bijna op dus geniet extra van de laatste weken.....en je kunt altijd terug.

    heel veel liefs Jan Marianne.

  • 03 Juni 2012 - 18:26

    Oma L:

    Hoi Liefje,

    Hoe is het met je Heb je het erg warm? Nou, hier hebben wij onze winterkleren weer aan hoor Niks aan. Het schiet al op de tijd voor jou in China Papa belde net op en vertelde dat hij 15 Juni al naar jou toekomt Wat een verandering zal dat voor je zijn om weer in Nederland te zijn. je bent wel te laat voor Pink Pop Het was wel weer een grote happening met als hoogtepunt Bruce Springsteen Hij heeft geloof ik twee uur achterelkaar opgetreden.
    Ik hoor net van papa groot nieuws Mijn broer hugo en zijn vrouw Christine komen naar Holland in Oktober En wat ook zo leuk is Ook hun zoon Ashley En echtgenote Die moeten naar Duitsland in verband met paarden..Wat precies weet ik niet Ik denk renpaarden. Ik hoor het allemaal nog wel. Vrijdag ben ik jarig En dan komen Pap en Mam en Elsabeth bij mij eten. Nu dat is weer genoeg nieuws voor vandaag. Ik eindig weer met een hele dikke knuffel en ik zal erg blij zijn om je weer te zien Doeiiiig1

  • 05 Juni 2012 - 17:00

    Margreet:

    Hallo Hannah,

    Je verslagen blijven leuk om te lezen en de foto's zien er goed uit. Vooral die met veel regen en paraplu's. Daar kunnen wij in Nederland over meepraten.
    Het zit er voor jou al weer bijna op. Nog een week of drie. Geniet ervan en tot ziens in Nederland.
    Lieve groeten uit Ede van Daan, Emma, Pim, Frans en Margreet

  • 11 Juni 2012 - 15:21

    OmaL:

    Hoi,hoi liefje,
    Hier ben ik nog eèn keertje. Niet te geloven dat die negen maanden al weer bijna om zijn. En nog maar vier,, of is het vijf nachtjes slapen en dan komt papa al naar je toe. Wat zullen jullie het gezellig hebben samen Heerlijk twee weken er op uit. Spannend hoor Het zal niet makkelijk zijn voor je om het mooie China te verlaten en al die fijne mensen die je hebt leren kennen.Zo gaat dat nu eenmaal. maar het is ook wel lekker om weer een frisse neus te halen, want het is daar nu wel erg warm en ook de nachten koelen niet erg af. Enfin ,genoeg frisse lucht hier Ik las dat er ook vaak heel veel smog hangt zo erg dat je het einde van een straat niet eens meer ziet. IN de Trouw staat iedere week een leuke column van een Hollandse die in Peking woont en daar steek ik veel van op.Laatst schreef zij dat de chinezen slecht afstand kunnen doen van hun drol Met name in openbare( heel erg openbaar) toiletten. Doortrekken doen ze niet En de volgende klant legt zijn drol er weer op en drukt zo nodig ook nog zijn sigaret er op uit Enfin dat zal je dus niet missen .

    Ik ben blij dat je weer thuis komt. Ben zo benieuwd om je chinees te horen praten. Ik zeg je nu weer gedag onder begeleiding van een paar knetterende onweers knallen Het is noodweer. Ajuutjes en ik wens je nog een hardstikke leuke tijd met je vader Dikke kus En tot gauw!!!

    Oma luus.

  • 14 Juni 2012 - 19:13

    Ronald En Christel:

    Hoi bikkel,

    Nog heel even en dan moet je toch echt afscheid gaan nemen.
    Aan alles (ook wat vooraf heeeeel lang leek) komt een eind.
    Nu moet je nog ff doorbijten met je vader (geintje) maar dan mag je weer naar je eigen Holland.
    Geniet nog maar de komende tijd van je vakantie met pa daar. Ga nog mooie en vreemde dingen zien.

    Groetjes uit het toch ook mooie Ede.
    (ok, de omgeving dan),

    Ron & Chris

  • 21 Juni 2012 - 15:45

    Oma L:

    Hallo Frank en Hannah,

    Ja dat klinkt wel stoer hè jullie samen in China. Ik schrijf toch nog eèn keertje om het af te leren. En om te zeggen dat ik je kaart gisteren ontvangen heb. Ik herkende je meteen ha, ha. Ben zo benieuwd hoe jullie het hebben Reuze fijn denk ik. Nou ,dit was het dan echt hoor Nu schrijf ik niet meer .Misschien lees je het niet eens Veel te druk met andere dingen Nog acht dagen!!
    Allebei een knuffel Doeiiiig Oma L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Hannah

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 38738

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

北京大学/Peking University

08 Oktober 2011 - 29 Juni 2012

Een taalreis met Study Travel

Landen bezocht: