7 maanden - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu 7 maanden - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu

7 maanden

Door: HannahinBeijing

Blijf op de hoogte en volg Hannah

03 Mei 2012 | China, Beijing

Lieve allemaal,

op dit moment zit ik al een aantal uur op mijn kamertje te wachten totdat ik eindelijk naar het vliegveld kan vertrekken, waar Josephine Keuter over precies 2 uur zal landen, om hier twee weken bij mij te logeren. Om van de gelegenheid gebruik te maken zal ik dan eindelijk weer eens iets van me laten horen hier op waarbenjij.nu.
Inmiddels ben ik al bijna 7 maanden hier in Beijing, en om eerlijk te zijn is dat ook een reden waarom ik niet zo vaak meer schrijf. Het is niet zo spannend meer als in het begin, ik woon hier nu gewoon, ik ga elke dag naar school, op zaterdagmiddag geef ik engelse les aan chinese kinderen en 's avonds ga ik uit. Niet dat het niet bijzonder meer is, ik heb nog steeds dagen dat ik het stuk van de metro naar huis loop en me weer even besef hoe gelukkig ik mag zijn dat ik op mijn 18e al zoiets heb kunnen doen.
Het eind komt natuurlijk ook steeds dichter bij, want 16 juni is al mijn laatste lesdag en dan komt papa om daarna nog twee weken met mij in China te zijn. Ik weet nog steeds niet of ik het nou leuk vind om weer naar huis te gaan of niet. Aan de ene kant voel ik me hier fijn en zou ik graag nog wat langer chinees leren, maar aan de andere kant wordt ik ook steeds nieuwsgieriger naar het leven in Amsterdam, en hoe het zal zijn als ik terugkom, ik ga studeren (al ben ik nog steeeds niet zeker wat) en wie weet wel op mezelf wonen. Ook dat is een nieuw avontuur waar ik naar uit kan kijken.

Na het vorige bericht heb ik trouwens een zak dropjes van Jan en Marian gekregen en een kaart van Ronald en Christel, dankjewel! En ook nog eens dankjewel voor alle lieve berichtjes elke keer.

Liefs Hannah

  • 03 Mei 2012 - 07:47

    Frank:

    Hee lieverd, leuk dat je weer iets schrijft. Straks heel veel plezier en lol met Josephine! Die zal wel opvallen in hete straatbeeld: lang en blond. Ik kijk er al naar uit om over een kleine anderhalve maand bij je te zijn XXX woestijn of zee, stad of bergen, maakt allemaal niets uit. lekker samen op pad!

  • 03 Mei 2012 - 09:24

    Ralph:

    Wat gaat de tijd snel voorbij..Heel veel mooie indrukken, spectaculaire plekken,nieuwe vrienden/vriendinnen, losse verkeringen...hahaha, wat een roerige tijd heb je achter de rug. en inderdaad zoals je al zegt zeer uniek op je 18de. Je ouders zijn nog bij ons op bezoek geweest om naar het nieuwe huis te kijken. Was erg gezellig. ik heb een aantal weken geleden een opname gehoord waarin je chinees sprak. Waanzinnig knap! Je bent er duidelijk niet voor niets geweest.. Nog even en dan is onze vriendin en oppas weer thuis! Geniet er nog van, pas goed op jezelf en tot gauw. Veel plezier met je BFF en aansluitend met je vader! PS; Weten ze thuis al dat je op jezelf wilt gaan wonen..In Diopter staat genoeg leeg..Ons huis gelukkig niet want dat is verkocht. Dikke zoen van ons allemaal

  • 03 Mei 2012 - 15:31

    Annette:

    Hoi Hannah,

    Leuk om weer van je te horen, hoewel ik wel geregeld iets hoor van je via Ellen en Frank. Wat gaat de tijd nu snel he voor jou. Kan me voorstellen dat je het ook spannend vindt om te gaan studeren, is weer een hele nieuwe fase. Maar deze ervaringen in Beijing neemt niemand je meer af en is heel bijzonder. Hoe is het weer bij jou? We hebben hier af en toe zonnige dagen, mag nog wel wat meer zijn. Wij gaan over een paar weken al op vakantie naar Italie en hebben daar veel zin in. Geniet van de tijd samen met Josephine. Je kunt haar weer alle hotspots laten zien in Beijing en natuurlijk laten horen hoe goed je nu Chinees spreekt. Lieve groetjes van Annette en Luit

  • 03 Mei 2012 - 20:18

    JaMa:

    Lief Chineesje,

    Wat fijn om weer iets van je te horen.
    We begrijpen dat het best moeilijk is
    om een beslissing te nemen wat je nu
    moet gaan doen maar 2 weekjes met je vader rondreizen en lekker een beetje kletsen over je toekomst...wie weet.
    We zijn wel benieuwd of onze tweede lading dropjes is aangekomen, ben bang van niet maar dat horen we nog wel.
    Veel plezier de volgende weken, geniet ervan!

    Heel veel liefs Marianne Jan.

  • 06 Mei 2012 - 11:42

    OmaL:

    Hoi liefje,

    Wat fijn om weer iets van je te horen (lezen)Elke morgen open ik mijn laptop om te kijken of er nieuws van je is. En daar was je dan.Gelukkig hoor ik natuurlijk alles van Papa en Mama.
    Helaas heb je mijn post niet ontvangen Ik probeer het nog een keer.Ik kan best begrijpen dat je niet zo vaak meer op je blog verschijnt hoor.Het leven gaat nu zijn alledaagse ritme, maar wat enig dat Josephine er is Jullie zullen wel bekijks hebben.Kan er een bed bij op jouw kamer of gaat zij in een hotel?
    Verleden week keek ik naar het programma Hello goodbye(ken je dat?) en toen werd er een jongen uitgezwaaid die ook voor een Chinese studie naar Beying ging.Misschien zit hij bij jou op school of zijn er meer van deze scholen Van study travel in Beying?.Wat gaat de tijd toch snel he, nog een klein poosje en Papa komt naar je toe Wat zal dat gezellig zijn.
    ik denk dat het bij jou in China wel warmer is dan hier Het wil maar niet beter worden Iedereen klaagt er over (echt Hollands ).Ik heb geen nieuws op het moment,alleen dat ik een nieuwe fiets gekocht heb.Geen electrische hoor.Voor langere afstanden pak ik toch de auto..!!
    Heb je nog iets van Taylor gehoord uit het verre Canada? Is hij al weer een beetje gesettled daar of al weer op reis.
    Ik ga nu weer stoppen en wens jullie heel veel plezier samen Ik heb gehoord dat er in Beying hele goeie disco`s zijn . Heel veel liefs en een dikke knuffel van je Oma. Doeiig.

  • 06 Mei 2012 - 12:32

    Tessa:

    Heeee lief,

    heeeel veel plezier met Josephine! Maak er wat leuks van!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Hannah

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 38734

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

北京大学/Peking University

08 Oktober 2011 - 29 Juni 2012

Een taalreis met Study Travel

Landen bezocht: