Ni hao! - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu Ni hao! - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu

Ni hao!

Door: HannahinBeijing

Blijf op de hoogte en volg Hannah

09 Oktober 2011 | China, Beijing

Hierbij mijn eerste reisverslag vanuit Beijing. Na al die maanden wachten en verlangen en een toch wel verdrietig afscheid gisteravond kwam ik na een lange reis (die eigenlijk wel meeviel)aan in een hele warme en hele mistige stad.

Het begon hier allemaal iets anders dan ik had verwacht, want toen ik bij 'James' in de auto zat vertelde hij mij dat ik niet in het gastgezin zou verblijven wat in eerste instantie de bedoeling was, maar bij hem en zijn vrouw, 'Julia'. Julia is de manager van Easyou, de school waar ik vanaf morgen mijn lessen volg. Vanwege mijn kennis van het Mandarijn (wat dus niet zoveel is) en de afstand van de school (het andere gastgezin woonde toch wel erg ver weg) leek het ze verstandiger me in ieder geval de eerste maand hier onder te brengen, om me te laten wennen aan de de stad en me de basis van de taal te leren.

Nu zit ik in klein appartementje in een behoorlijk luxe complex met 4 poorten, een bewaker, en pasjes om naar binnen te komen, waar Julia en James samen wonen. Op dit moment is Julia's moeder er ook, omdat Julia een beetje ziek is. Ik heb nu een kamer en badkamertje, en ook heel fijn, internet, waardoor ik vanmiddag al even met papa mama en elisabeth heb kunnen skypen, aangezien mijn hema simkaartje het hier helemaal niet doet. Morgen koop ik een Chinese simkaart. Oh, facebook kom ik hier trouwens niet op, dus ik zal jullie alleen via hier en skype op de hoogte kunnen houden.

Julia spreekt goed Engels en James een beetje, en we hebben al fijn gesproken over mijn verblijf hier. Vanmiddag heb ik van James een rondleiding door de buurt gehad en heeft hij me het dichtstbijzijnde metrostation laten zien. Morgen wordt ik namelijk door hem naar school gebracht, maar 's middags moet ik zelf de weg terug vinden

Het is hier inmiddels half acht, en er wordt druk gekookt, het ruikt hier heerlijk. Vanavond vroeg naar bed, en morgen gaat mijn grote avontuur echt beginnen.

zàijiàn!

liefs Hannah

  • 09 Oktober 2011 - 13:29

    Pappa:

    Wat schrijf je het leuk op!!

  • 09 Oktober 2011 - 17:19

    Hannah:

    Heeee Han

    wat fijn dat alles zo goed is gelopen :)
    je ouders zijn vandaag naar de HEMA gekomen & hebben dit allemaal verteld. Vindt het een hele opluchting dat je bij james & lisa zit.
    Heel veel succes morgen ( ook al is het bij jouw al morgen ) & hou je taai!
    xxxxxxx

  • 09 Oktober 2011 - 20:18

    Joan:

    Hallo Hannah,

    Leuk om je eerste ervaringen te lezen. Klinkt goed!

  • 10 Oktober 2011 - 08:50

    Josephine:

    Hi lieve Hannah,

    Erg fijn om te horen dat het allemaal goed is gegaan en ik hoop dat het vandaag ook leuk was op school :). We skypen snel!

    xxxxx

  • 10 Oktober 2011 - 12:18

    Ralph:

    Kort berichtje vanuit Amsterdam.

    Hi Hannah,
    Ik hoop dat je 1ste dag goed is verlopen en dat je zelfstandig de weg terug hebt weten te vinden. Als je verblijf in China net zo wordt als je afscheidsfeestje van vorige week dat ga je een hele mooie tijd beleven. We blijven je volgen!

    Heel veel groeten vanuit een droog doch winderig Amsterdam.
    Ralph

  • 10 Oktober 2011 - 14:27

    Tessa:

    Heee lieve Han!

    Gelukkig ben je goed opgevangen! Wat spannend allemaal, ik hoop dat je eerste schooldag vandaag leuk was!

    Succes daar, en ik kijk alweer uit naar je volgende berichtje.

    Dikke kus xxxxx

  • 10 Oktober 2011 - 16:20

    Kayleigh (Pinkpop):

    Hoi Hannah!
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat alles goed gaat!
    Ik wilde je nog een hele goede reis wensen,
    helaas was dat niet meer gelukt voordat je wegging.
    Ik wil je evengoed heel veel plezier wensen,
    geniet van alles om je heen!
    Ik blijf je volgen!
    Liefs

  • 10 Oktober 2011 - 19:27

    Marissa:

    Heee Hannah,

    Wat schrijf je leuk zeg! Gelukkig word je goed opgevangen daar. :)
    Heb je de weg goed terug weten te vinden, haha?
    Geniet ervan daar hè!

    xxx

  • 10 Oktober 2011 - 19:33

    Annette:

    Hoi Hannah,
    Wat leuk om dit te lezen en jou zo te kunnen volgen.
    Ik heb net Ellen gebeld om te horen hoe het afscheid was en dat viel niet mee heb ik begrepen.
    Maar dat is ook niet vreemd. Het is een hele onderneming en niet naast de deur. Maar ook een hele spannende tijd met veel nieuwe ervaringen. Toen ik een jaar in Schotland was bestond dit allemaal nog niet. Het maakt wel dat je elkaar goed kan volgen en het maakt de wereld een stukje kleiner.
    Geniet ervan en ik blijf je volgen, je schrijft leuk!
    Lieve groetjes van mij en ook van Luit

  • 11 Oktober 2011 - 09:08

    Oma Luus:

    Hoi Hannah,Hoi klinkt al een beetje Chinees vind je niet?
    Ik ben blij dat je goed terecht gekomen bent Het klinkt erg goed en veilig.
    Ben reuze benieuwd hoe je eerste dag verlopen is.
    Liefs Oma.Hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Hannah

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 38728

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

北京大学/Peking University

08 Oktober 2011 - 29 Juni 2012

Een taalreis met Study Travel

Landen bezocht: