Beijing huilt, zaijian - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu Beijing huilt, zaijian - Reisverslag uit Beijing, China van Hannah Oudman - WaarBenJij.nu

Beijing huilt, zaijian

Door: HannahinBeijing

Blijf op de hoogte en volg Hannah

28 Juni 2012 | China, Beijing

Vanaf het moment dat we Beijing verlieten begon het te regenen, en toen we na een week terugkwamen had de stad het ook door; morgen verlaat ik China en vertrekken papa en ik naar Amsterdam.

Toen papa twee weken geleden op Beijing Capitol Airport aankwam huilde ik als een klein kind, omdat ik blij was om papa na acht maanden weer te zien, van alle spanningen, zenuwen en al het afscheid nemen van de dagen ervoor. Na een paar dagen rondslenteren in Beijing namen we de trein en na acht uur op een hardseat kwamen we aan in Datong. Datong was een bijzonder lelijke stad, maar met vlak erbuiten prachtige grotten met duizenden buddha-beelden en een hangend klooster. We verbleven in een superdeluxe hotel met grote zachte(!) bedden en een gouden badkamer. Toen we daar werden afgezet door de taxichauffeur wilde ik hard weer weglopen, maar papa wist de prijs van 1100 yuan(zo'n 150 euro) per nacht naar 320 yuan af te dingen.
Na Datong namen we een trein naar Shijiazhuang, vanwaar we naar het 15 km verderop gelegen dorp Zhengding zouden gaan. Na een flinke onenigheid met een riksjabestuurder, waarbij papa zich zowel stond op te winden als te lachen omdat ik in het chinees met de beste man stond te ruzieen, stapten we over op een taxi naar 'the ancient town of Zhengding'. Zhengding bleek niet ancient maar een behoorlijke(moderne) stad te zijn. Het kostte ons nogal wat moeite om een geschikt hotel te vinden, en na anderhalve dag besloten we om weer terug naar huis, Beijing te gaan. Onder andere omdat het in Datong en Zhengding zo warm, benauwd en grijs was en alle andere interessante plekken ons nog eens 9 uur in de trein zou kosten.
Zo zijn we sinds zondag alweer in Beijing, waar we het rustig aandoen, we hebben kunst bekeken, lekker gegeten, bars bezocht en vooral veel couleur locale beleefd.

Nou stop ik ermee, ik ga naar huis.

Hannah

PS: in m'n koffer hebben we stiekem een klein Chinees babytje gestopt.

  • 28 Juni 2012 - 10:45

    Berthe En Ralph:

    zo fijn je straks weer te zien, zo jammer dat je avontuur ten einde is!!
    Tot gauw, lieve groetjes van ons

  • 29 Juni 2012 - 13:43

    Annette:

    Hoi Hannah,

    Wat leuk om op de valreep nog een verslag te lezen met foto's. Ja ik kan me voorstellen dat afscheid nemen de nodige emoties oproept. Je hebt ook zoveel meegemaakt en nieuwe mensen leren kennen. Ben benieuwd naar je verhalen en leuk om je binnenkort weer te zien in Nederland. Goede thuiskomst gewenst, liefs Annette

  • 29 Juni 2012 - 16:02

    Hannah, Tessa & Joos:

    We staan klaar met de ballon en houden van je! Tot zo xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Hannah

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1577
Totaal aantal bezoekers 38725

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

北京大学/Peking University

08 Oktober 2011 - 29 Juni 2012

Een taalreis met Study Travel

Landen bezocht: